Struer kommune går imod trenden og udvider åbningstiden
30-10-2017 16:00
Struer kommune går imod trenden 
og udvider åbningstiden
 
Åbningstiden for både personlig og telefonisk henvendelse bliver udvidet i Struer Kommune fra onsdag den 1. november.

Åbningstiden for både personlig og telefonisk henvendelse bliver udvidet i Struer Kommune fra onsdag den 1. november. En ny kontaktstrategi træder i kraft og betyder lettere adgang til kommunen og medarbejderne – og et fortsat fokus på at få flere til bruge mulighederne for digital selvbetjening. 

Borgerne i Struer Kommune er gode til at bruge digitale selvbetjeningsløsninger, og kommunen arbejder på at få flere til at blive det. Samtidig er der stadig en del henvendelser, der kræver personligt fremmøde eller et telefonopkald til administrationen. Derfor udvider kommunen nu åbningstiderne – både på telefonerne og dørene. De nye åbningstider træder i kraft onsdag den 1. november.

Hensigten med de nye åbningstider er, at det skal være så nemt som muligt at få ordnet sine gøremål hos kommunen, uanset om disse gøremål foregår ved hjælp af selvbetjening eller kræver personlig kontakt.

Fremover vil kommunen således have telefontid 29 timer ugentligt – mere end en fordobling af telefontiden – og åbne døre 24 timer om ugen. Samtidig har borgere i Struer Kommune mulighed for at bruge Den Digitale Hotline, der kan rådgive over telefonen 60 timer ugentligt – bl.a. til kl. 20 om aftenen på hverdage og fire timer om søndagen.

Direkte videre til den rigtige medarbejder
Byrådet i Struer vedtog tidligere på året en overordnet kontaktstrategi for Struer Kommune. De udvidede åbningstider er en del af den og første konkrete resultat af strategien. Borgmester Mads Jakobsen er glad for, at arbejdet nu bliver synligt.

”I byrådet er vi meget optagede af, at vi udnytter den styrke det er at være er en forholdsvis lille kommune med en kort afstand fra mellem borgere, byråd og administration. Borgerne er gode til at bruge digitale løsninger i rigtig mange tilfælde, men når det gælder realisering af særlige projekter og hjælp til at finde vej i systemet, er det vigtigt at kommunen står til rådighed for borgernes forespørgsler. Derfor er jeg glad for at de nye åbningstider træder i kraft, og jeg håber borgerne tager godt imod dem,” siger Mads Jakobsen.

Han fremhæver, at medarbejderne har vist en fleksibel indstilling til at omstille sig efter strategien, og tør derfor godt love, de bliver en succes. Et vigtigt første mål er at henvendelser går direkte videre til den rigtige medarbejder, så borgeren ikke skal opleve at fare vild i systemet og bruge unødvendig tid.

Det er de centrale bygninger og afdelinger i kommunen, der holder mere åbent - Rådhuset, Jobcenter, Teknisk Drift & Anlæg, administrationen i Sundhed & Omsorg, Børne- og Familiecenteret samt Borgerservice. Borgerservice har hidtil åbnet kl. 9.30, men åbner nu kl. 10 som resten af organisationen. I øvrigt er det vigtigt at være opmærksom på, at Struer Bibliotek, som også ligger i Infocenter Struer, åbner samtidig med Borgerservice, men har åbent længere. 

Nye åbningstider fra og med den 1. november 2017

Åbningstider for telefonisk henvendelse

Mandag         9.00 – 15.00
Tirsdag          9.00 – 15.00
Onsdag         9.00 – 15.00
Torsdag         9.00 – 17.00
Fredag          9.00 – 12.00

Åbningstider for personlig henvendelse

Mandag         10.00 – 15.00
Tirsdag          10.00 – 15.00
Onsdag         10.00 – 15.00
Torsdag         10.00 – 17.00
Fredag          10.00 – 12.00